Çağan Irmak ve Sosyal Medya

Çağan Irmak ve Sosyal Medya

Türk sinemasının genç kuşak yönetmenlerinden Çağan Irmak, daha önce yönettiği ve geniş kitlelere ulaşan “Babam ve Oğlum” (2005) ve “Issız Adam” (2008) gibi filmlerle kendine has bir sinema dilini oluşturarak takip edilen bir yönetmen haline gelmiştir. Çağan Irmak ve filmi hakkındaki yorumlarda geçmişte yönettiği filmlere gönderme yapılması bu savı desteklemektedir.

Diğer sosyal ağların takibinde rastlandığı üzere, aynı yorumların, bazen de filmle alakasız yorumların defalarca yer almasından dolayı, 5-30 Kasım arasında Facebook’ta yönetmene değin yapılan birbirinden farklı bazı yorumlara aşağıda yer verilmiştir (yorumlarda yazım düzeltmesi yapılmamıştır):

  • Çağan Irmak var dediler geldik
  • İzlemenizi tavsiye ederim başarılı
  • Ben kendi adıma hiç beğenmedim.
  • Benim Kuşağım bu filmi izlemeli, Çağan bu işi biliyor.
  • Çağan Irmak Türk sinemasının NBC’dan sonra en iyi hikaye anlatıcısı.
  • İzlediğim ender filmlerden biri. Güzel değil çok güzeldi
  • itiraf ediyorum ya neden şu türk filmleri adıyaman sinemasına geç geliyor anlamıyorum bir türlü deliha dün vizyona girdi deliha yı izlemek için gittim gelmemiş henüz onun yerine bugün unutursam fısıldaya gittim çağan ırmak ellerine sağlık döktürmüşsün yine filmi izlerken şiir yazmakta başka oluyor…
  • Arkadaşlar hangisine gittiniz? Olur olur.. Unutursam fısılda..Deliha… Yorumları bekliyorum.

Facebook’ta yönetmene ve filme dair yapılan yorumlar, filmin genel olarak beğenildiğini gösterirken Adıyaman’dan gelen yorum sayesinde Türkiye’deki film dağıtımı hakkında da bilgi sahibi olunmaktadır. Ayrıca belli bir kuşağın Çağan Irmak’ı takip ettiği ve yönetmenin film seçimlerinde aranır ve tercih edilir bir kişi hâline geldiği anlaşılmaktadır.

Twitter’da Çağan Irmak’a dair bazı tweet (yorum) ve retweet (R’)’ler aşağıdaki gibidir (yorumlarda yazım düzeltmesi yapılmamıştır):

  • Çağan Irmak sineması Yeşilçam sinemasının ruhunu yansıtan duygu yoğunluklu bir sinemadır
  • Çağan Irmak sinemada müziği en iyi kullanan yönetmenlerden biri.
  • Hümeyra döktürmüş, Farah Zeynep parlamış, Çağan Irmak yapmış olmuş.
  • Ben Çağan ırmak’la sinemada Babam ve Oğlum’la tanıştım: Filmi izlemeye yaklaşık 30 kişi gitmiştik..
  • Bir yönetmenin ismini filmlerinden çok biliyorsanız bu sinematografik başarısıyla ters orantılıdır.
  • Çağan ırmak / Unutursam Fısılda furyası bittikten sonra Christopher Nolan / Interstellar’a da bakmanızı öneririm..
  • Çağan Irmak sinemamızın en iyi filmlerinden birini yapmış
  • Unutursam Fısılda sanki tüm Çağan Irmak filmleri gibi. Yeni bir şey yok…
  • Sineması olmayan illerden Iğdır’da yıllar sonra bugün sinema açıldı.İlk film Çağan Irmak’tan Unutursam Fısılda oldu.
  • Çağan ırmak filmlerinden müziği çıkar geriye bi şey kalmaz.
  • Unutursam fisilda filmin yarisindayim ve film bence konu olarak,cast olarak,cekim kalitesi olarak cok iyi bir film tam bir Çağan Irmak filmi
  • Ayrıca Çağan Irmak,filmlerinde bol bol gizli odaları ve kapalı kapıları kullanıyor.Bunu da bu filmde görmüş oldu’k’.
  • Çağan Irmak sayesinde hâlâ sinemaya gitme istegim var, o adamin filmeri iyi ki var
  • Çağan Irmak’ın bugüne kadar çektiği en yüksek bütçeli film, 50’den fazla mekân, 70›li yılların büyülü havasında…
  • Elitislerin eleştirilerine rağmen, Çağan Irmak›ın filmlerindeki aynı çizgiden sıkılmış değilim. Duyguyu ajite etmeden geçiren bir yönetmen.
  • Çağan Irmak’ın Türk sinemasına çok sey kattığı bir gerçek. İyi senaryo, 70›li yılların müzikleri ve kıyafetleri ayrı bir hoş olmuş.
  • Çağan ırmak sever; aile de hasta bir birey, Ege şivesi, nostaljik şarkılar ve bir nostaljik şarkılar ve bir aşk hikayesi.
  • Efsane kadro, efsane bir konu! Bir Çağan ırmak efsanesi daha. Unutursam Fısılda!

Twitter’da yönetmene değin yorumlardan Iğdır’da yıllar sonra açılan bir sinema salonu haberinin yanı sıra seyircisinin bilinçli, bilgili ve sinema terimlerine hakim bir kitle olduğu öne sürülebilir. Filmin senaryosuna, oyuncu kadrosuna ve sanat yönetimine dair yorumlar bu savımızı güçlendirmektedir.

Çağan Irmak’ın sinema çizgisinden ve çoğu filminin senaryosunu kendisinin yazmasından yola çıkılarak, onu “auteur” yönetmen olarak nitelendirebiliriz. Nezih Erdoğan, “Seyirci ve Sinema” adlı kitabında auteur kuramına değinirken, auteur’le seyirci ilişkisini de ele almaktadır. Erdoğan’a göre, auteur kuramı uyarınca yapılan çözümlemeler, filmlerde bir yaratıcının izini sürmeyi amaçlar ve yalnızca yönetmenin kendisine ait bir “ses” aranır ve o sesi diğerlerinden ayıran özellikler incelenir. Yazara göre, bir filmin hem tasarım hem yapım aşamalarında yönetmen ve yapımcıların zihninde kurmaca bir seyirci varsa aynı şekilde seyircinin de anlamlama sürecinde, zihninde kurmaca bir kaynak vardır. Bu bağlamda seyirci yani sinemanın asıl hedef kitlesi, auteur’ün önceden izlediği filmlerinden edindiği birikimle, alımlama sırasında süreklilik ve tutarlılık taşıyan (örneğin biçimsel, izleksel) özellikleri kullanır. Erdoğan ayrıca, tür ve yıldız örneklerinde de görüldüğü gibi, “auteur” ekseninin de, seyircinin zihnindeki bu kurmaca kişilik yoluyla beklenti ve varsayımlarının biçimlenip, yönlenmesine ön ayak olduğunu belirtmektedir.  Bu bağlamda Nezih Erdoğan’ın, seyircinin, auteur’e ait süreklilik ve tutarlılık konusundaki reflekslerine dair görüşleriyle, Twitter’da Çağan Irmak’a ait yorumlardaki ifadeler birbiriyle örtüşmektedir.

Günümüzde Çağan Irmak sosyal medya araçlarının gücüyle entellektüel bir kitlenin ifade araçlarından, argümanlarından biri haline gelmiştir. Olsa da izlesek…

Yazar: admin

Beybut.com yöneticisi ve yazarı. 17 Ocak 1980'de doğdu. Uluslar arası ilişkiler ve siyaset bilimi, Türkçe öğretmenliği eğitim aldı. 1995 yılından beri, özellikle yazılım konusunda profesyonel çalışmalarda bulundu. Pascal, Delphi, Php, sunucu güvenliği ve optimizasyonu, Seo alanlarında çalışmalar yürüttü. Yerel gazetelerde köşe yazarlığı yaptı. Yazın yaşamına dair yarışmalarda birçok ödül kazandı. Şiir, tarih, psikoloji, felsefe ve siyaset bilimi özel ilgi alanları.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir